Windows ve Linux arasındaki farklar



1) Kullanıcı Sınıflandırması

2) Kullanıcı İlgi Alanı

3) Ana yapı

4) Dosya sistemleri

5) Güvenlik önlemleri

6) Uyumluluk

7) Kullanım kolaylığı

8) güvenlik

9) Kaynak kodu

10) Lisans

11) Multimedya nesneleri

12) Oyun


1) Kullanıcı Sınıflandırması

Linux işletim sisteminde üç tür kullanıcı seçeneği vardır: Normal, Yönetici ve Hizmet Kullanıcıları.Windowsta dört tür kullanıcı hesabı seçeneği vardır. Yönetici, standart, çocuk ve misafir olarak ayrılmıştır.

2) Kullanıcı İlgi Alanı

Araştırmaya göre dünya Windows işletim sistemi kullanıcılarının %92.63ü Lunux kullanıyor.Geri kalan kullanıcıların sadece %1i Lunux kullanıyor.Linuxun bu kadar düşük seviyede olmasının nedeni, birçok kullanıcı için Windowsa göre karmaşık bir yapıya sahip olmasıdır.

3) Ana yapı

Linux işletim sistemi, Windows Linux kullanırken daha fazla çalışma alanı tüketen ancak sistemin çalışma verimliliğini azaltan mikro çekirdekler kullanan monolitik bir çekirdek kullanır.Monolitik Çekirdek, aynı anda yalnızca bir dosyadan oluşan bir işletim sistemi çekirdeğidir. bir parça çekirdek şeklindedir.

4) Windows ve Linux dosya sistemleri

Windowsta dosyalar; C: D: E: Farklı veri sürücülerindeki klasörlerde depolanır.Linuxta bu işlem biraz farklı çalışır.Linuxta dosyalar bir ana dosya ile başlar ve bir ağaç olarak devam eder.

5) Windows ve Linux Güvenliği

Çoğu Windows kullanıcısı bazı güvenlik sorunlarıyla karşı karşıyadır çünkü bilgisayar korsanları sıklıkla onları hedef alır.Bu nedenle, dahili güvenlik önlemleri yoktur.Bu nedenle saldırılar daha açıktır.Linux çok kullanıcılı bir mimariye dayanır, bu da onu tek kullanıcılı bir işletim sisteminden daha kararlı hale getirir. Windows gibi.Linux dünyanın her yerinden geliştiriciler ve topluluklar tarafından geliştirildiğinden, birkaç saat içinde ortaya çıkan herhangi bir yeni sorun çözülebilir.Bu nedenle, kullanıcılar bir sorunla karşılaştıklarında çok kısa sürede çözüm bulabilirler. .

6) Uyumluluk

Bugün Windows işletim sisteminde pek çok program mevcuttur.Linux işletim sistemi programlanmış programlardan daha az değildir.Ancak Windowstaki çoğu program ve oyun uyumluluk aksesuarlarıdır ve bu yönde atılmış bir adım olarak görülebilir.

7) Windows ve Linuxta kullanım kolaylığı

Kullanılabilirliği göz önüne alındığında, son yıllarda Linux için bir atılım yapmamız gerekiyor.Linux Mint ve Ubuntu gibi dağıtımlar, kullanıcıların günlük operasyonlarına son derece kolay bir şekilde devam etmelerini çok daha kolay hale getirmek için tasarlandı.

8) Windows ve Linux Gizliliği

Eğer bir Linux işletim sistemi kullanıcısıysanız, kendinizi güvende hissedebilirsiniz.Linux, sistemin yalnızca siz olduğu anlamına gelir.Günümüzde çoğu Linux sistemi, yüksek düzeyde şifreleme seçeneği ile birlikte gelir.

9) Kaynak

Linux açık kaynak kodlu bir işletim sistemidir.Windows iş için bir işletim sistemidir.Linux kullanıcıları kaynak koduna erişir, Windows tarafında seçilen kişiler dışında kaynak koduna erişim yoktur.

Linuxta kullanıcılar indirmenin kaynak koduna erişebilir ve gerektiğinde bu kodu değiştirebilir.Bu nedenle işletim sistemindeki hatalar hızlı bir şekilde düzeltilebilir.Ancak bu bilgisayar korsanları tarafından bir güvenlik açığı gibi görünebilir. Ancak Windows tarafında yalnızca seçili kişilere erişebilirsiniz.

10) Lisans

Linux sistemi açık kaynak olduğu için kurulum tamamen ücretsizdi. Ancak Windows bir süre sonra bizi Windows lisans anahtarı almaya zorluyor

11) Multimedya programı

Hem Linux hem de Windows multimedya uygulamaları açısından zengindir.Linuxun eski sürümlerinde ses ve video seçeneklerini ayarlamak bazı kullanıcılar için zor olabilir.Ayrıca, Linux kullanıcıları multimedya uygulamalarının çoğunu ücretsiz olarak kullanabilirler.

12) Oyun

Eğer bir oyuncuysanız, Windows sizin için en uygunu olacaktır. Linux daha fazla program yazmak için kullanılır.